Firma Czinger Vehicles znana jest z innowacyjności, a jej najnowszy projekt stanowi tego dowód. Wspólnie z Xtrac, światowym liderem w produkcji skrzyń biegów dla sportów motorowych i wysokowydajnych samochodów, przedstawili oni pierwszą na świecie skrzynię biegów zoptymalizowaną topologicznie i wyprodukowaną przy użyciu technologii druku 3D z metalu.

 

Co to oznacza?

Wykorzystując unikalny proces druku (proces Selective Laser Melting i drukarki produkcji SLM Solutions) i własny stop aluminium, Czinger i Xtrac osiągnęli znaczące oszczędności masy, doskonałe właściwości strukturalne, jakość produkcji oraz efektywność czasową. Dodatkowo, zastosowanie druku 3D i brak potrzeby tradycyjnych narzędzi sprawia, że możliwe są szybkie modyfikacje i iteracje projektu. To umożliwia bieżące udoskonalenia i adaptacje, co w kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku jest nieocenione. To nie tylko prototyp, ale już gotowe rozwiązanie, dokładnie takie, jak trafi do masowej produkcji. Skrzynia biegów jest kolejnym przykładem zastosowania tej zaawansowanej technologii w systemach napędowych, co dodatkowo umożliwia osiągnięcie wyjątkowej wydajności przez samochód 21C firmy Czinger. Do produkcji skrzyni biegów zastosowano specjalnie zaprojektowany stop aluminium, który nie tylko jest lekki, ale też posiada wyjątkową wytrzymałość na obciążenia i zużycie. "Zoptymalizowana topologia" to termin opisujący proces projektowania struktury skrzyni biegów w taki sposób, aby każdy jej element był jak najbardziej efektywny pod względem wytrzymałości i masy. Dzięki zaawansowanym symulacjom komputerowym, inżynierowie mogli projektować elementy tak, aby zoptymalizować ich kształt i strukturę, co przyniosło znaczące korzyści w kontekście wydajności.

 

Osiągi, które robią wrażenie.

Automatyczna skrzynia biegów z 7 przełożeniami oferuje oszałamiające parametry. Skrzynia jest wyposażona w elektrycznie sterowany system (48V) i tzw. "twin barrel system". Pozwala to na niezwykle szybką i precyzyjną zmianę biegów. Mówimy tutaj o czasach poniżej 100 milisekund, co w praktyce oznacza niemal natychmiastową reakcję na polecenia kierowcy. Oprócz tego, skrzynia biegów jest zaprojektowana tak, aby współpracować z napędem elektrycznym (EV). Dzięki temu możliwe jest płynne przełączanie między napędem elektrycznym a konwencjonalnym, co jest szczególnie korzystne w jeździe miejskiej. Dzieło współpracy inżynierów Czainger i Xtrac charakteryzuje się również najwyższym momentem obrotowym w przeliczeniu na jej masę wśród samochodów dopuszczonych do ruchu cywilnego. Oznacza to, że mimo jej lekkości, jest w stanie przenosić ogromne ilości energii, co jest kluczowe dla osiągów sportowych.

 

Owocna współpraca

"Jesteśmy dumni, że możemy współpracować ze światowej klasy inżynierami Czingera i Xtrac; razem opracowaliśmy niesamowitą, pierwszą w branży skrzynię biegów, która jest naprawdę szczytem wydajności. Nie możemy się doczekać, aby pobić kolejne rekordy na torze, gdy wykorzystamy ten system w 21C". Te słowa Lukasa Czingera podkreślają, że wszystkie te zaawansowane cechy techniczne sprawiają, że nowa skrzynia biegów od Czinger i Xtrac to nie tylko przełom w dziedzinie technologii, ale też prawdziwa rewolucja, która może zdefiniować przyszłość motoryzacji. Warto też zauważyć, że Xtrac posiada długoletnią tradycję doskonałości w produkcji skrzyń biegów, z ponad 1,200 unikatowych projektów na swoim koncie. Partnerstwo z Czinger to kolejny dowód na ich zaangażowanie w dążenie do doskonałości.

 

Jest to kolejny dowód, iż przyszłość produkcji samochodów z wykorzystaniem technologii druku 3D z metalu pomału staje się faktem. Chcesz poznać szczegóły, zobaczyć jak to działa w praktyce, czy nawet zastanawiasz się nad zastosowaniem tej technologii w swoim projekcie? Jesteśmy otwarci na rozmowy, pytania i wszelką współpracę. Skontaktuj się z nami i umów się na bezpośrednią rozmowę.